Hur ska kommunledningen komma till rätta med kaoset i Oxhagen och Vivalla? | Sverigedemokraterna i Örebro

Hur ska kommunledningen komma till rätta med kaoset i Oxhagen och Vivalla?

Sverigedemokraterna har länge varnat för utvecklingen i de invandrartäta områdena där samhällskontraktet är i upplösning och parallella maktstrukturer håller på att växa fram. Vårt samhälles representanter attackeras och hotas samtidigt som hederliga medborgare i dessa områden får sin trygghet beskuren.

Vi sverigedemokrater har presenterat en rad åtgärder både på nationell och kommunal nivå för att bekämpa våldet och otryggheten, men dessa har i regel avfärdats av de andra partierna.

Mot bakgrund av ovanstående vill jag fråga följande:

– Hur ska ni komma till rätta med den tilltagande laglösheten, våldet och bristen på respekt för svenska samhället i Oxhagen och Vivalla?
Daniel Edström
Kommunalråd SD

Frågan ställdes på kommunfullmäktige 2016-05-25. Svaret från kommunledningen blev att lösningen stavas fritidsgårdar, socialt umgänge och dialog. Dalt- och pjoltpolitiken ska fortsätta.