Inga gräddfiler för Islamiska Statens bödlar! | Sverigedemokraterna i Örebro

Inga gräddfiler för Islamiska Statens bödlar!

Vi är många som förfäras över hur islamisternas dröm att upprätta ett blodigt sharia-paradis i Mesopotamien har skapat en fruktansvärd humanitär katastrof.

Samtidigt som vi hör rapporter om hur IS-sympatisörer skapat en stämning av skräck i Vivalla som gjort att boende inte vågar ställa julgranen vid fönstren, får vi av kommunalrådet Rasmus Persson (c) höra i Tvärsnytt 17/1 att kommunledningen diskuterar hur man kan hjälpa IS återvändande bödlar med jobb, utbildning och ”hjälp att bearbeta sina trauman”.

Hur pass traumatiserande det är att våldta sexslavar och halshugga människor framför kamera kanske någon expert kan svara på, men borde det inte snarare vara offren vi ska ta hand om? Och finns det verkligen någon som vill jobba ihop med en terrorist?

Vi undrar också om det är så här Örebro ska marknadsföras? ”Är du terrorist – Då ordnar vi jobb. Skötsamma arbetssökande göra sig icke besvär”. Nej! Vi sverigedemokrater menar att detta skulle sända helt fel signaler. Kommunen borde istället med alla till buds stående medel motverka att terrorister kommer till Örebro. Upphäv deras hyreskontrakt, punktmarkera dem, dra in bidragen och pressa migrationsverket att upphäva deras uppehållstillstånd.

Det är rent obscent att vi svenskar ska tvingas stödja de extremister som ser oss som sina dödsfiender, och än mer obscent att tvinga Örebros kurder, syrianer och shiiter att betala gräddfil till jobb för de som slaktat deras anhöriga – särskilt när dessa grupper ofta själva står utan jobb.

Vi är besvikna över att höra oppositionens Anders Åhrlin (m) säga att han ”inte vill kritisera förslaget”. Det är tydligt att Sverigedemokraterna är det enda riktiga oppositionspartiet, och vi lovar att ta strid mot dessa absurda idéer.

Daniel Edström (SD)
Ordförande SD Örebro